#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Mobilní aplikace

logo mobilní aplikacegoogle-play-downloadapp-store-download

Aktuální teplota

4.4.2020 17:49

Aktuální teplota:

13,9 °C

Vlhkost:

34,3 %

Rosný bod:

-1,6 °C

Czech POINT

czechpoint

Aktuální počasí

Počasí dnes:

4. 4. 2020

oblacnosde

Bude polojasno až oblačno, ojediněle přeháňky. Denní teploty 7 až 11°C. Noční teploty 1 až -3°C.

Přehrát/Zastavit Další

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Povodňový plán

Povodňový plán

 

planujvylety.cz

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 3
DNES: 424
TÝDEN: 2867
CELKEM: 562165

Obsah

Wellness

SPRÁVNÝ POSTUP SAUNOVÁNÍ


Informace pro začátek: 
 

  • poraďte se, se svým lékařem, zda je saunování pro Vás vhodné s ohledem na Váš zdravotní stav optimální doba saunování je v podvečer, aby po saunové lázni mohl následovat spánek, nejdříve 2 hod. po konzumaci posledního jídla, nechoďte do sauny bezprostředně po značné tělesné námaze 
  • důležitá je pravidelnost - vymezte si 2 hodiny alespoň jednou týdně 
  • připravte si mýdlo, masážní žínku či kartáč, ručníky k podložení, osušení a frotáži kůže, krém k ošetření suché kůže po saunování, vodu k doplnění tekutin 



Správný postup:
 

  • v šatně odložte oděv, prádlo i šperky. Obujte si koupací obuv, vezměte si mycí potřeby a ručníky
  • ve sprše se důkladně umyjte mýdlem, osprchujte se teplou vodou a před vstupem do sauny osušte ročníkem 
  • při první návštěvě sauny si sedněte nebo lehněte na spodní lavici na vlastní ručník 
  • optimální teplota je 75 °C (asi 1 m nad podlahou) 
  • při pocení masírujte pokožku celého těla prsty, dlaní, žínkou či kartáčem 
  • po odchodu ze sauny (individuální čas pobytu cca 12 min.) si teplou vodou sprchujte celé tělo a běžte se ochladit pod studenou sprchu (max. 2 min.) 
  • pokud jdete ven, nezapomeňte na koupací obuv (hrozí prochladnutí chodidel). 
  • po prvním prohřátí je možné saunování doplnit cílenou částečnou masáží, uvolněním svalů, vaziva a kloubů na žebřinách či aretačním lehátku. 
  • před dalším vstupem do sauny se osušte a lehněte si na vyšší lavici, teploty nad 90 °C jsou nevhodné. Vyšším teplotám je lépe vystavovat nohy než hlavu 
  • prohřátí a ochlazení se většinou opakuje třikrát 
  • malé děti by měly ležet na spodní lavici při teplotách max. do 50 °C a prohřívat se kratší dobu 
  • po posledním prohřátí a ochlazení se osprchujte vlažnou vodou, vlasy umyjte šampónem a suchou pokožku ošetřete vhodným krémem 
  • do odpočívárny vstupujte po dostatečném ochlazení, na lehátku se přikryjte a odpočívejte 
  • dopřejte klid sobě i ostatním 
  • vypocené tekutiny doplňte neslazenou minerální vodou nebo přírodními ovocnými šťávami
  • pamatujte, že alkohol a kouření ruší účinek saunování 
  • po sauně vynechejte intenzivní tělesnou námahu 
  • vhodná je chůze domů na čerstvém vzduchu