Žádost podaná prostřednictvím vlastní datové schránky
Tento proces je zahájen vyplněním formuláře "Žádost o výpis o využití údajů z Registru obyvatel", který je zveřejněn na Portálu veřejné správy (v sekci Formuláře).
Na základě vyplnění formuláře a jeho následným odesláním prostřednictvím Informačního systému datových schránek je žadateli zpracován elektronický výpis o využití údajů z ROB.
Výpis je automaticky zaslán do datové schránky žadatele jako datová zpráva určená do vlastních rukou.
Výpis obsahuje identifikaci žadatele a seznam subjektů, které v zadaném časovém intervalu, maximálně 2 roky zpětně od data podání žádosti, využily údaje o žadateli vedené v ROB.
Žádost podaná osobně
V případě podání žádosti na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT provede žadatel svoji identifikaci pomocí elektronicky čitelného identifikačního dokladu.
Žádost podaná v listinné podobě
Žádost o výpis o využití údajů z ROB je možné zaslat v listinné podobě kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra.
Žádost podaná v listinné podobě musí obsahovat následující údaje subjektu údajů:
jméno, popřípadě jména, a příjmení,
datum a místo narození,
číslo a druh elektronicky čitelného identifikačního dokladu,
adresu místa pobytu, popřípadě jinou kontaktní adresu,
rozsah požadovaných údajů a formu jejich předání.
Žádost musí být opatřena úředně ověřeným podpisem; úředně ověřený podpis se nevyžaduje, je-li žádost podepsána před zaměstnancem zařazeným ve správním orgánu, vůči kterému směřuje.
Osoba žádající za subjekt údajů musí dále prokázat svoji totožnost.